Így tervezz mobil alkalmazást 5 lépésben – 5. rész
Élesre állítás

Elérkeztünk a befejező részéhez az 5 részes “Így tervezz mobil alkalmazást 5 lépésben” cikksorozatomnak. Az előző részben az MVP kialakításáról volt szó. Ha lemaradtál róla, olvasd el, megéri! Tovább haladunk a végtermék legyártásában, és nem maradt más hátra, mint a kiadás.

Éles alkalmazás publikálása

Végre! Oly’ sokat vártál rá … számtalan álmatlan éjszaka … lemondás a hétvégi ágyban szundikálásról … de elkészült a nagy mű! Anyukád büszke lehet rád!

Persze álmodban sem gondoltad volna, hogy innentől kezdve pár hetente meg fogod ismételni roham tempóban az alkalmazás különböző verzióinak kiadását.

De térjünk vissza az első, felemelő pillanathoz! Kell egy ütős egysoros (one-liner) a Store leírásába. Ha ezen túljut a kedves felhasználó (nomeg a világ legszuperebb app címén), akkor egy kisebb esszében sorolod fel, hogy miért a te appod a legjobb a világon. Van már egy pár ezer hasonló a piactéren (de csak hasonló, mert a tiéd legalább az ikonban különbözik), de mégiscsak ezt éri meg a legjobban letölteni.

Kelleni fognak még képernyőképek, bár manapság már a 2 percnél nem hosszabb videók mennek. Rövid, tömör, lényegre törő.

Ja, hogy ingyenes az app? Miből lesz itt bevétel? Még jó, hogy beintegráltál reklám bannereket és videókat, amivel a felhasználóidat ki fogod kergetni a világból.

Sajnos statisztikai alapon a következő user interakciókat kell túlélnie egy appnak:

  1. a Storeban a keresési találatban elől kell végezni, hogy észrevegyék
  2. kellően jól rate-eltnek kell lennie (legalább 4)
  3. érdekes a címe (ASO-zott)
  4. ha a te appod a nyertes idáig, akkor remélhetőleg nem lett túl nagy méretű a telepítője, és lesz ideje kivárni, amíg letöltődik és települ
  5. nos, ha nem, akkor lehet, hogy a telepítés már a háttérfolyamatokban éri a kedves felhasználót
  6. pár nap múlva észreveszi, hogy ő bizony tényleg telepítette az kicsikédet
  7. vagy törli azonnal, mert kiderült, hogy ez foglalta el a tárhelyet a telóján, és emiatt nem ment ez az utolsó macskás fotó a chatben
  8. vagy megnyitja, és nem omlik össze azonnal. Ez mindenképpen jó ómennek bizonyul
  9. lehet, hogy összesen 2x fogja megnyitni: először és utoljára. Az alkalmazások sorsa ez. Kell gyorsan valami, letöltjük és már dobjuk is el. Hacsak!

Hacsak, az elejétől kezdve nem egy szolgáltatást céloztál, amihez mellesleg van egy app is. Enélkül nem tudja igénybe venni az szolgáltatásodat. Lehet, hogy egy honlap is elegendő rá, de egy mobil app az mégiscsak egy “Mobil App”. Egy honlappal összehasonlítva más az érzet, amikor nyomogatod. Ez kétségtelen.

A végére értem az egyes szempontoknak. Van számos buktató benne, de ha ezekben segítségre van szükséged, beszélgessünk a te ötletedről.

Végszónak pedig álljon itt az ismert képlet:

Ötlet Megvalósítás = Termék

Köszönöm, hogy kitartottál, és követted egy termék útját az ötlettől a késztermékig.

Szeretnéd megpróbálni, de nem tudod, hogy hogyan fogj neki? Szükséged van friss ötletekre, nézőpontokra? Jó lenne egy szakmabelivel átbeszélni a részleteket? Keress meg bátran, és beszélgessünk a dédelgetett álmodról, hogy mielőbb megvalósult termék lehessen belőle.

Ha most nem érdekes számodra egy beszélgetés, de követnéd az írásaimat, akkor iratkozz fel a hírlevelemre, hogy értesülj az új részekről. Kíváncsi vagyok a véleményedre, írd meg nekem!

One thought on “
Így tervezz mobil alkalmazást 5 lépésben – 5. rész
Élesre állítás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük